Wednesday, December 23, 2009

Afvallen.

Hai!
Een van mijn goede voornemens voor volgend jaar is om af te vallen. Echt een super super origineel voornemen! Not! Hahaha...
Ik ben behoorlijk klein (1.60 m) en mijn gewicht begint me in de weg te zitten. Als je me ziet denk je niet van : wow die is dik! Maar het is voor mijn lengte iets te veel en vooral ook voor mijn eigen gevoel.
Daarbij ben ik ziek, dat klinkt meteen zo dramatisch, maar dat is het niet hoor! Ik heb familiare hyper-cholesterolemie, oftewel ik ben erfelijk belast met een te hoog cholesterol gehalte. Daar kan ik eigenlijk niet zo heel erg veel aan doen, behalve dat ik mijn gewicht op peil moet houden en daarbij slik ik al vanaf mijn 17e medicijnen. De medicijnen die ik op dit moment gebruik helpen wel, maar eigenlijk niet voldoende en een verhoging van de dosis heeft allerlei rare bijwerkingen tot gevolg! Ik voelde me voeten niet meer enzo..
Ik zit nu op een punt, vooral vandaag, dat ik niet lekker in mijn vel zit, Ik ben me steeds meer bewust van mijn gewicht en mijn lichaam. En dat is niet iets waar ik blij van word! Tijd om er iets aan te gaan doen! Ik ga er dus op deze blog over schrijven, want ik kan wel wat steun gebruiken, maar ook een beetje een stok achter de deur. En wie weet zijn er wel meer mensen die af willen vallen en kunnen we elkaar een hart onder de riem steken.
Een tijdje geleden ben ik al begonnen, maar met al die feestdagen is het gewoon bijna niet vol te houden, dus de officiƫle aftrap van mijn afvalavontuur is 2 januari. En wie doet ermee?
Mocht je vragen hebben stel ze gerust!

3 comments:

  1. Dat is ook elk jaar een voornemen van mij helaas, dus doe gezellig met je mee ;)

    ReplyDelete
  2. Ik doe mee :D
    ik ga het weight watchers programma voor thuis bestellen :) dat is alles hetzelfde maar dan hoef je niet naar de cursus :P
    successss :D

    ReplyDelete
  3. En ik zoals elk jaar weer eens proiberen te verdikken. Ik voel me ook niet goed als mensen fluisteren dat ik anorexia heb terwijl dat totaal niet waar is. Ik weet alleen niet goed hoe ik op een gezonde manier kan gaan verdikken :s Ik voel me misselijk als ik meer eet .. Pfff, moest iedereen nu eens gewoon kunnen zijn wie hij was het zou veel makkelijker zijn :p

    ReplyDelete