Thursday, November 19, 2009

Review: IDW Oriental Secrets Face Mask



Wat In De Watten er zelf over zegt:
Pure ingrediënten zoals hele zacht witte Kaolin klei, zachte roze Argiletz klei, Parelpoeder, Zijdepoeder, Rijstpoeder, en Yoghurtpoeder, vormen samen dit geweldige gezichtsmasker.
Parelpoeder is in China en Japan al meer dan 4000 jaar bekend als helende stof voor de huid. Het bevat vele, vele aminozuren (eiwitketens), vitamines en mineralen die je huid verzorgen, helen, gezonder maken.
Zijdepoeder bevat anti-bacteriële en onstekingsremmende stoffen, wat erg goed is voor mensen een huid die gevoelig is voor pukkeltjes, en vele aminozuren (eiwitketens) die goed zijn voor de gevoelige huid, en maken dat de natuurlijke vochtbalans op peil gehouden wordt.
Rijstpoeder staat bekend om zijn helende werking en om het feit dat het vuil en overtollig olie/vet absorbeert. Het maakt de huid zacht en is vochtinbrengend.


The price: 4,95 voor een zakje los poeder van 30 gram.
The Looks: Een ziplock zakje met rozekleurig poeder, en een simpel etiket van IDW met de naam van het product en de ingredienten. Misschien had het handig geweest ook nog even een korte gebruiksaanwijzing op de verpakking te printen, want toen ik het masker voor de eerste keer wilde proberen moest ik eerst op de site gaan kijken hoe ik het ook alweer moest gebruiken. Hoe het masker te 'bereiden' en hoe lang de inwerktijd is bijvoorbeeld.
How To Use: Een eetlepel poeder mengen met een eetlepel vloeistof naar keuze. Dus water, melk, yoghurt, vruchtensap of zelfs slagroom. Vijftien tot twintig minuten in laten trekken en dan afspoelen.
The Smell: Ik kan de geur totaal niet plaatsen, maar ik vind het niet aangenaam.
The Good: Het is best grappig om zelf je eigen maskertje te maken (want zo voelt het toch) en achteraf voelt mijn huid schoon aan en ziet het er gezond uit.
The Bad: Het leuke eraan, het zelf mengen, is ook meteen een slecht punt. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar iedere keer krijg ik een dun mengsel wat niet goed op te brengen is. Dat terwijl ik me netjes aan die eetlepel-hoeveelheid houd. Ik heb yoghurt en water geprobeerd, maar daar voelde ik weinig verschil in qua werking voor mijn huid. Het is wel een beetje jammer dat je zelf de hoeveelheid niet goed kunt bepalen. Ik heb het masker nu drie keer gebruikt en iedere keer had ik veel te veel masker over, wat ik weg heb moeten spoelen (op mijn gezicht zat al een hele dikke laag). De geur staat me ook niet aan en dat is toch jammer, want het hangt voor twintig minuten om je heen. De werking valt me helaas ook wel een beetje tegen. Die is niet heel bijzonder ten opzichte van andere maskertjes.
The Verdict: Grappig om een keertje te proberen, maar ik ga terug naar de geprefabriceerde maskertjes in een potje of een tube. Dat kun je veel beter doseren en is daarom waarschijnlijk ook zuiniger. Het masker doet verder niet echt wonderen voor me, ondanks al die geweldig-klinkende ingredienten. Jammer!





Links: net na het opbrengen van het masker, Rechts: na een kwartiertje intrekken. Het masker droogt dus op en wordt echt heel erg trekkerig. Teken om het af te spoelen!



1 comment:

  1. Het klinkt inderdaad heel veelbelovend, jammer dat dat het niet is.

    ReplyDelete