Tuesday, November 3, 2009

Polish Of The Day.

En daar is-ie dan! Mag ik aan u voorstellen: Parlez-Vous OPI? Ik denk dat ik de hele La France collectie maar aan moet schaffen, want dit is weer zo'n fantastisch kleurtje. Eerder was ik al helemaal weg van You Don't Know Jacques. Tres chique! Allebei, trouwens. Heerlijk muddy paars/grijzig kleurtje. Perfect voor de herfstperiode. Op de foto heb ik 1 laagje Trind Basecoat op, met twee laagjes Parlez-Vous OPI? en een laagje Seche Vite Dry Fast Topcoat.

Even een korte review over de topcoat:
Ik was zo benieuwd naar de Seche Vite, voor veel beautyblogsters de holy grail als het om nagellak gaat. Bij de eerste nagel had ik het al meteen verpest. Ik wist niet zo goed wanneer nu de juiste tijd was om het aan te brengen, ik kreeg er namelijk geen instructies bij. Ik wachtte gewoon een minuut of twee, tot de OPI lak begon te drogen, en heb er daarna een druppel Seche Vite op laten vallen. De eerste keer dus een te grote druppel. Hij droogde helemaal niet op en de onderliggende lak ging mee. Maar, we gaan het stug nog een keertje proberen. Met een iets kleinere hoeveelheid lukte het wel. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet precies heb bijgehouden hoe lang het duurde voordat het droog was, maar toen het dat was, wauw! Er zit een hard, glanzend laagje om je nagels, heel weird. Het voelt echt alsof je meteen alles weer kan doen (en dat kan eigenlijk ook). Waar ik bij mijn Hema topcoat soms nog vingerafdrukken in de lak kreeg als ik er te vroeg overheen ging, bij deze heb je daar geen last van. De geur is heel erg chemisch (niet te dicht erop gaan zitten), en ik denk eerlijk gezegd dat de lak dat zelf ook is. Niet dat het gevaar oplevert hoor, het gaat mij vooral om de werking. Ik ben dik tevreden, bij een volgende bestelling wil ik meteen nog een flesje! Ik heb van HeavenlyCinnamon gehoord dat Seche Vite niet bij ieder merk lak goed werkt, maar tot nog toe onderschrijf ik de mening van mijn mede-beautyblogsters. Als je een nagellakfan bent, moet je deze in de kast hebben staan!

10 comments: