Thursday, November 19, 2009

Lovely Brands.

De merken in de drogisterij zijn bij iedereen wel bekend. Een Bourjois, Maybelinne, L'Oreal, Max Factor... Duurdere merken zoals Chanel, Bobbi Brown, Lancome en MAC kunnen we vinden bij de Douglas of de Bijenkorf. Maar er zijn nog zoveel andere leuke make-up merken en verzorgingsproducten!
De doorgewinterde beautyblogsters/gebruiksters kennen deze merken misschien al, maar dat maakt ze niet minder geweldig.

Philosophy.
Bekend geworden door Oprah Winfrey, die de dagcreme Hope In A Jar heeft gepromoot in haar tv-show.
Ze gebruiken geweldige namen voor hun producten, die allemaal even lekker klinken. Ook zien de producten er mooi uit. De hele uitstraling van Philosophy is puur en simpel. En dat staat me wel aan, buiten dat de producten me stuk voor stuk heerlijk lijken.




Deze drie showergels lijken me wel wat. Ik heb bij In De Watten een soy melt gekocht met de geur Falling In Love en die bevalt me wel. En die andere spreken voor zich denk ik... Je moet zeker de site eens bezoeken, ze hebben voor de feestdagen hele leuke gift boxes samengesteld.
Naast heerlijke verzorgingsproducten voor je lichaam heeft Philosophy ook een kleine selectie make-up en veel gezichtsverzorging. Mocht er zich ooit een mogellijkheid voordoen dat ik dit kan bestellen, dan zal ik zeker een hele hoop willen proberen. Heel veel vrouwen zweren erbij, dus ik ben erg benieuwd... Ook de prijs valt erg mee. Voor een fles shower gel van 16 oz (ongeveer 475 m?l) betaal je omgerekend 10 euro.
In Nederland (bij mijn weten) alleen te koop bij Skins Cosmetics.




Benefit is een Amerikaans make-up merk met geweldige verpakkingen. Denk jaren'50 pin-up stijl. Ook dit merk heeft zo zijn must-buys en wondermiddeltjes. Zo is er de Benetint, een soort nagellakflesje met knalrode vloeistof, dat dienst doet als blush. Ook de BadGal mascara schijnt een hit te zijn. Zelf vind ik de blushes van Benefit erg mooi (de Coralista, Dandelion en Thrrrob bijvoorbeeld) en ook de Erase Paste Concealer zou ik wel eens willen proberen. Verder hebben ze ook altijd leuke sets en palettes met verschillende producten. De producten zijn alleen vrij duur. Voor Coralista blush betaal je in de VS al 28 dollar (dat is omgerekend 18 euro), maar in Nederland zijn de prijzen bijna niet te doen, helaas. Als ik het goed heb onthouden is de Coralista Blush hier 31,50. Wil je echt graag iets hebben zou ik je aanraden iets te sparen.
Benefit is in Nederland verkrijgbaar bij Sephora in de V&D.

 
Ook dit merk komt uit Amerika en is in Nederland verkrijgbaar bij de Sephora. Het merk is heel girly, met veel roze en veel glitter. En de meest geweldige palettes. Op dit moment hebben ze palettes samengesteld in de stijl van Marie Antoinette (check de site). Zelf heb ik van dit merk de World Domination Tour box, dat is een palette in de vorm van een speeldoosje met muziek. Het ziet er geweldig uit, en ik ben ook redelijk tevreden over de inhoud. De oogschaduwkleurtjes geven wat weinig pigment en zijn lastige kleuren, maar de blusher en bronzer zijn dan wel weer heel mooi en goed te gebruiken. Nu is zo'n palette vast niet heel representatief voor de overall kwaliteit van de producten. Laat ik het zo zeggen: het zal me er niet van weerhouden hier ooit meer van te proberen ;) De Shadow Insurance (oogschaduwbasis) schijnt eigenlijk op gelijke voet te staan met de Urban Decay Primer Potion. Waar die een vrij lastige verpakking heeft met sponsapplicator, zit deze basis handig in een hygienische tube. Ook de baked eyeshadows zien er altijd prachtig uit. De Eyeshadow Insurance kost 17 dollar (omgerekend zo'n 11 euro), bij de Sephora betaal je 14 euro voor een tube. Het is dus iets betaalbaarder dan Benefit.


 
Urban Decay was bij mij vooral bekend vanwege de Primer Potion waar ieder 'zichzelf respecterend' beautyblogster niet meer zonder kan  (ik heb het niet...) maar ze maken nog meer leuke cosmetica. Ik wist namelijk niet dat er een hele Primer Potion lijn bestond! Met primer voor mascara, gezichtsprimer, lipprimer... Noem het maar op. Ze hebben ook veganistische producten, waaronder de primer potion, oogschaduw en lipstick. Onder aan de website van Urban Decay staan verschillende merktekens om te laten zien dat ze cruelty free zijn. Niet getest op dieren dus, ook heel fijn om te weten. Ook bij dit merk is er veel zorg besteed aan de verpakkingen. Moet wel zeggen dat ik de palettes iets minder bijzonder vind ogen. Maar bijvoorbeeld de Pocket Rocket lipgloss (waarvan je een voorbeeld ziet in het plaatje) is heel grappig bedacht. Men neme lipgloss met een verleidelijk kleurtje, men stopt daar wat feromonen in (of hoe heten die hormonen die het andere geslacht naar ons toe lokken ook weer...) en men voegt daar een geweldige verpakking aan toe. Het ultieme verleidingsproduct. In Londen heb ik ermee in mijn handen gestaan. Ze zijn zo fout! Er zijn 8 type 'mannen' verkrijgbaar die zich ontkleden (tot hun ondergoed) als je de dop draait of kantelt. Anyway. Weer zo'n superleuk merk, maar helaas (voor zover ik weet tenminste) niet in Nederland verkrijgbaar. Ter vergelijking: Urban Decay Pocket Rocket Lipgloss is 19 dollar  (12,75 euro) en de Eyeshadow Primer Potion is 17 dollar ( zo'n 11 euro).


Ik hoop dat jullie de post een beetje zijn doorgekomen en leuk vonden om te lezen, er zijn in ieder geval genoeg leuke merken om ook nog een deel twee te maken ;)


(Alle foto's die zijn gebruikt komen van de websites van Benefit, Too Faced, Philosophy en Urban Decay)

2 comments:

  1. Ik vind het er allevier superleuk uitzien maar heb van geen van alle merken make-up ;)

    ReplyDelete
  2. Ohhh , ik wil ook zo graag Philosophy proberen ! Vooral de pink layered cake , haha.

    Benefit is heel goed , daar heb ik best veel van. Z'n geld zeker waard! Too Faced heb ik ook wat spullen van. Ook leuk - nu trouwens te koop via Boozyshop.
    M'n Urban Decay koop ik in Parijs. Die vind ik heel goed maar oh , wat een fallout! Je moet dus goed met tissues werken e.d. - dat is soms wel een gedoe. Maar omg de pigmentatie !

    ReplyDelete