Tuesday, November 3, 2009

Getagged! 10 Facts About You And Make Up.

Ik ben weer getagged, en dit keer door Laura. Omdat we de vragen leuk vond hebben we besloten om hem allebei in te vullen.


Hoe oud was je toen je make-up ging gebruiken?
NR: Goh. Dat weet ik eigenlijk niet eens meer zo goed! Rond een jaar of 11 had ik al van die lipgloss rollertjes (met ananassmaak enzo), maar ik weet niet op welke leeftijd ik precies ben begonnen.
HC: Anderhalf, ik was er vroeg bij ;) Nee, ik was echt anderhalf toen ik de Chanel make up van mijn moeder op mijn toetje smeerde. Daar was ze natuurlijk niet zo heeel erg blij mee, maar nu kunnen we er samen om lachen. Als ik weer eens met wat nieuws naar haar toekom, dan zegt ze ook steeds: jij kan er ook niks aan doen, ik heb je met het virus besmet. De eerste keer dat ik echt zelf make up ging dragen... Ik denk dat ik een jaar of 10 was?

Wat was je allereerste make-up product?
NR: Ook dit is een lastige. Ik weet dus dat ik lipgloss had, en dat ik in groep 8 oogschaduw had kan ik me ook wel herinneren. Mascara weet ik niet meer. Een van de eerste producten was in ieder geval een paarse oogschaduw van Luminelle, het 'jonge meisjes merk' van Yves Rocher. Ik was in de wolken toen ik daar voor het eerst make-up mocht bestellen. Maar of dat ook echt het eerste product was...
HC: Ik ben eerst begonnen met gewoon mascara, daarna volgde het standaard zwarte kohlpotloodje en niet veel later ging ik de oude bourjois oogschaduw van mijn moeder gebruiken. Niet echt schokkend, toch wisten ze op mijn basisschool er niet echt raad mee en werd het me zelfs verboden om te dragen. Net of het iets misdadigs is ! Hahaha, maar ik heb toch doorgezet :)En mijn moeder heeft mij altijd aangemoedigd. Maar als ik iets wilde hebben, dan moest ik dat wel zelf betalen.

Door wie ben je het gaan gebruiken?
NR: Mijn moeder gebruikt iedere dag make-up en dat was al snel heel interessant. Dus ik heb wel eens wat dingetjes van haar gebruikt, maar nooit echt veel. Ze gebruikt veelal Hema producten en heeft als kenmerkende kleur blauw. En dat is toch niet helemaal mijn stijl. Ik denk dat ik vooral werd aangemoedigd door klasgenotes en tijdschriften als de Fancy.
HC: Door mijn moeder, vanaf kleins af aan zag ik haar elke ochtend transformeren van moeder naar vamp. Elke keer was ik weer verbaasd dat make up zo'n verschil maakte. Mijn moeder houdt er ook van op met make up te experimenteren en zelfs nu ze wat ouder is gaat ze daar gewoon lekker mee door. Zo krijgt ze ook nog regelmatig commentaar dat ze er zo mooi uit ziet en zich zo mooi heeft opgemaakt.

Waarom gebruik je make-up?
NR: Omdat het ontzettend leuk is om er een beetje mee te spelen en te experimenteren en omdat ik het mooier, verzorgder en 'frisser' (dan spreek ik even voor mezelf) vind staan. Ik heb nogal een doffe en oneffen huid, dus met een beetje concealer/poeder/foundation hoop ik dat het er iets beter uit ziet. Maar het is niet zo erg dat ik niet meer zonder make-up de deur uit ga.
HC: Hmm, ik vind het heerlijk om te spelen met make up. Lekker experimenteren met verschillende looks. Ik voel me stuk zelfverzekerder als ik make up draag en bovendien zie je er ook een stuk frisser en verzorger uit. Je hoeft niet ontzettend veel te gebruiken, maar een beetje mascara doet echt al wonderen

Wat is volgens jou de beste beauty-tip die je ooit hebt gekregen?
NR: Ik denk de tip over oogschaduwbasis. Ik had nooit zoveel oogschaduw omdat het zo snel ging creasen en je er niets meer van zag. Sinds ik Eyeshadow Base van de Hema gebruik blijft het de hele dag zitten. Dit heugelijke feit heb ik ook aangegrepen om mijn oogschaduw stash uit te breiden met nieuwe kleurtjes ;)
HC: Dat zijn er eigenlijk best veel. Bijvoorbeeld je wenkbrauwen epileren maakt zo veel verschil, je kijkt meteen een stuk frisser en wakkerder uit je ogen. Mooie wenkbrauwen omlijsten echt je ogen. Wat heeft het voor zin om je op te maken als je wenkbrauwen er als twee dorre struiken bij staan. Ogenschaduwbasis! Geweldige uitvinding!Zelfs de meest rottige ogenschaduw blijft langer zitten en de kleur krijgt echt een boost. Oh en blush! Dat kan je "look" zo af maken, een erg onderschat product :)

Wat is jouw beauty-tip voor ons?
NR: Mijn beautytip... Daar kom ik nog op terug.
HC: Mijn beautyip? Dat is een lastige :) Drink veel water, neem je rust, eet gezond en smeer een goede dag- en nachtcreme. Dat is volgens mij de basis. Mocht je last van een beetje vettige oogleden hebben dan is een goede oogschaduw echt een must. Zelfs de meest goedkope rottige oogschaduw ziet er fantastisch uit. Maar echt tips? Geen idee,dan moet je onze blog maar blijven volgen! ;)

Hoe berg jij je make-up op?
NR: Tot nu toe kan ik alles kwijt in een ladekastje van de Xenos. Goed he? ;)
HC: Nog geen jaar geleden paste alles in een klein laatje van Ikea. Nou dat ben ik wel ontgroeid! Vorig jaar rond deze tijd had ik 1 blush, 1 mascara, 8 verschillende oogschaduwen, 3 lipsticks en 3 lipglossen.

Hoe lang doe je erover om je op te maken?
NR: Tien minuten gemiddeld denk ik.
HC: Van 5 minuten tot een uur, een beetje afhankelijk van de gelegendheid. En soms vind ik het gewoon leuk om te gaan zitten kliederen :)

Wat is jouw favoriete make-up merk en waarom?
NR: Qua goedkope merken is NYX toch wel erg leuk. Ze hebben mooie palettes, kwalitatief goede spullen en het is goedkoop zonder er meteen uit te zien als kinder make-up (Eyeko iemand?). Echt een super ontdekking. Als we het hebben over dure make-up merken is MAC toch wel echt heel mooi. Ik heb alleen nog maar lipproducten, maar die bevallen me prima. Ik denk alleen dat ik pas echt kan zeggen dat het mijn favoriete merk is als ik er meer verschillende producten van heb gebruikt.
HC: MAC vind ik een fantastisch merk, maar ook Stila, Urban Decay en Smashbox <3 Vind ik geweldige merken.Ik ben niet iemand die maar 1 merk heel trouw gebruikt, ik ben namelijk altijd nieuwsgierig naar nieuwe producten. Van het ene merk vind ik de lipsticks en de blush geweldig, van het andere merk juist de lipgloss en de oogshaduw. Altijd opzoek naar meer ;)En natuurlijk goede goedkope cosmetica.
 

Welk product zou je supergraag op dit moment willen hebben?
NR: De Dainty blush van MAC en de OPI Alice In Wonderland set.
HC: China glaze fortune teller en recycle.Pff Faddabulous blush van MAC. Verder heb ik op het moment niet echt wensen.Oh een NARS blush! Kleur weet ik nog niet :)


Ik geef de tag door aan Joyca!

4 comments:

  1. leuke vragenlijst en leuke antwoorden

    ReplyDelete
  2. Wat leuk om te lezen! :)
    Hihi, moest vooral lachen om. Hoe oud was je toen je begon met make-up. Antwoord, anderhalf. HAHAHAHA!

    ReplyDelete
  3. Lief dat je me taged hoe je het ook schrijft haha.
    Heb hem gedaan :D

    ReplyDelete
  4. Wat leuk om hier mijn verzonnen tag te zien! leuke antwoorden:)

    ReplyDelete