Wednesday, October 7, 2009

Review: Sabon Vanilla Coconut Scrub



The price:
24,95 voor een pot van 500ml
The looks: Een grote glazen pot met zilveren schroefdeksel. Het etiket is simpel. De naam van het product plus het logo van Sabon. Onderop staat de lijst met ingredienten. De inhoud van de pot is wit/cremekleurig. Als je de pot openschroeft ligt er een heel dun/waterig laagje olie bovenop de scrub. Voor gebruik dus even roeren. Deze scrub is een samenstelling van zouten en mineralen en dus geen suikerscrub, wat je op het eerste gezicht misschien wel zou denken. In principe merk je er ook niets van, maar kijk extra uit met wondjes, want dat gaat prikken!
The smell: Erg sterk en erg zoet. Dat geldt eigenlijk voor alle Sabon Scrubs. Je moet er ook echt van houden, want je hele douche gaat er naar ruiken. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten, maar ik vind het heerlijk!
The good: De scrub is niet te grof, maar ook weer niet te fijn. De korrel is precies groot genoeg. De olie ruikt natuurlijk erg lekker, en zorgt er al tijdens het scrubben voor dat je huid erg glad en zacht wordt. De waterdruppels blijven na het afspoelen op je huid liggen vanwege het dunne laagje olie. Achteraf heb je dus eigenlijk helemaal geen bodylotion nodig. In die zin bespaart het je dus wel degelijk geld. Het olie-achtige laagje voelt niet vettig aan, maar trekt gewoon in. Met het speciale schepje kun je makkelijk de scrub doseren en hoef je er niet met je handen in. In principe zou je met een volle schep toe kunnen, maar ik gebruik meestal twee kleinere. Dat is meer dan genoeg voor je hele lichaam.
The bad: De scrub ontmengt constant, dus voor elk gebruik moet je hem goed roeren. Verder is het uitkijken met de glazen pot. Ik ben nog iedere keer bang dat ik hem uit mijn handen laat vallen omdat er olie aan de buitenkant van de pot zit. Tip: zet hem dus dicht in de buurt van je bad of douche, en haal hem zo min mogelijk van zijn plek.
The verdict: Dit is een van de heerlijkste scrubs die ik ooit heb gebruikt. Ruikt heerlijk, maakt je huid zacht en glad. Daarnaast geeft de scrub je ook nog eens een luxe gevoel. Of hij ook zuinig in gebruik is horen jullie vanzelf als de pot leeg gaat, maar ik denk eigenlijk dat ik er heel lang van ga genieten. Wat wil je nog meer?

6 comments:

  1. hmm.. die lijkt me heerlijk!

    xx

    ReplyDelete
  2. Ik zou zeggen; wooow hoe duur, maar die van Rituals is even duur als je het uitrekend want daar zit minder in.

    ReplyDelete
  3. Jummie, deze staat zeker ook op mijn lijstje om getest te worden!

    ReplyDelete
  4. ow, deze staat ook op mijn wishlist!

    ReplyDelete
  5. Deze lijkt me echt heel erg fijn!!

    ReplyDelete
  6. deze staat ook op mijn wishlist, heb hem 1x getest en was meteen verkocht!

    ReplyDelete