Wednesday, October 21, 2009

Lush Kerst VIP

-- WAARSCHUWING: LANGE POST! --

Ieder jaar organiseert Lush een aantal keer speciale VIP avonden. Die worden meestal in de nieuwsbrief aangekondigd. Je kunt je dan aanmelden door met het filiaal van je keuze te bellen. Erg leuk om met je vriendinnen te doen!
Met kerst pakt Lush gewoonlijk altijd uit met een hele berg heerlijke producten, en dit jaar is geen uitzondering. Veel oude bekenden komen terug, maar ook veel nieuwe producten passeren de revue. Kijk en lees snel mee hoe het er vanavond toeging in Lush Den Bosch.

Alle verkoopsters waren deze avond verkleed als kerstelfje, kerstfee, of zelfs als Lush kerstproduct! We werden buiten de winkel opgewacht met een warm drankje en wat koekjes en chocolade. Eenmaal binnen in het kleine knusse winkeltje verzamelde alle bontgekleurde en geklede verkoopsters zich rond de toonbank. Kerstmuziek schalde uit de speakers, en we kregen een inleidend praatje. Daarna werd de groep van zo'n 20 vrouwen, meisjes, en een verdwaalde man rondgeleid door de verkoopsters. Bij ieder nieuw kerstproduct werd een speciaal kerstverhaal verteld over de zogenaamde 'oorsprong' van het product.  Op zich is het hartstikke creatief bedacht en past het bij Lush. Aan de andere kant: Lush heeft dit jaar wel erg veel nieuwe producten, en om dan als kleuterklasje om een tafeltje te gaan staan om een verzonnen kerstsprookje over het product aan te horen....Nee, dat hadden ze van mij wel bij 1 product mogen houden. Shoppen willen we!
De meeste bezoeksters wisten namelijk allang wat de nieuwe producten waren, en waren naar de VIP avond gekomen om ze als eerste in te kunnen slaan.



Zoals gebruikelijk, is ook dit jaar weer de populaire Snow Fairy douchegel terug. Ik was hier heel benieuwd naar, juist omdat iedereen er zo enthousiast over is. Maar het knalroze goedje is mier en mierzoet, en ruikt naar priklimonade, of zoals mijn vriendin het noemde: Red Bull. Voor alle trouwe fans is er dit jaar zelfs een Solid Perfume van de geur beschikbaar. Op de tafel lag ook de Strawberry Santa Jelly. Zoals gezegd, ruikt hij naar aardbeien en ziet het er erg leuk uit in de vorm van een kerstmannetje. Snow Showers is ook een shower jelly en ruikt naar sinaasappel, limoen, en zoals Lush zelf noemt: een scheutje cognacolie. Dat laatste ruik ik niet, maar ik ben er niet wild van. Sowieso hou ik niet erg van shower jelly's. Ze drogen mijn huid erg uit en ik vind ze een beetje lastig werken. Ook op de foto de lippenbalsem Let Them Eat Cake, met, jawel taartgeur. Nee, blegh. Niet mijn geur, en zeker niet voor op mijn lippen!



Kerst is volgens Lush bij uitstek de tijd om eens lekker uitgebreid te badderen, zo getuige de enorme stapel heerlijke bubble bars, bath bombs en bath melts. Ik moet zeggen dat ik me de moeite van het ruiken bespaart heb, ik heb helaas geen bad thuis. Maar ziet het er niet prachtig uit? Op de foto onder andere Christmas Eve, de blauwe met gele maantjes. Deze heeft de kalmerende geur van ylang ylang en jasmijn. De rode daar achter is Ruby Red Slippers, eigenlijk een oude bekende. Lush noemt de geur elegant en sexy, met rozen en geranium. Daarboven de roze/wit gestreepte Candy Cane (hoe kerst!) deze bubble bar schijnt ook precies hetzelfde te ruiken als het snoepje: ZOET. Rechts vooraan hebben we de Mr. Butterball. Ook dit is een product wat Lush eerder in het assortiment had. Een badbruisbal met de geur van ylang ylang en vanille. Daarboven zien we de Sexy Boy, een massage bar in de vorm van een gingerbread man. Ylang ylang is wel een populair geurtje, want ook hier zit het in, samen met limoen en chocolade.



Lush heeft ook een speciaal gezichtsmasker gemaakt voor kerst: Santa's Rice Porridge.In dit masker zit Chinese klei (tegen rimpels), brandy, mandarijnen, cranberry's en amandelen. Klinkt erg bijzonder, jammer dat ze er op dat moment geen proefjes van hadden staan.



Wat is Lush zonder zeep? Rechts Father Frost, links Angels Delight. Father Frost is een prachtige zeep om te zien. Een mooie kleur blauw, met een wit portret van "Vadertje Vorst". Het is een hele zachte, romige zeep die volgens Lush ruikt naar appelsap en cranberry's. Goh. Ik wist dit niet toen ik hem rook, maar ik moest meteen aan bloemen denken. Hoe dan ook, het is geen typisch Lush geurtje, maar ik vond hem wel lekker ruiken. Mijn vriendin heeft hem meegenomen, dus ik ben benieuwd. Daarnaast Angels Delight, die er lekker girly uitziet met gekleurde sterren en van die kleine glitter-sterretjes door de zeep heen. Alleen jammer van die verschrikkelijke geur... Citrus en ik worden niet snel vriendjes. Verder heeft Lush weer Snowcake, ook een populair zeepje met de geur van amandelspijs/ Smitten handcreme. De zeep zag er heerlijk romig en dik uit, helaas ben ik niet kapot van de geur.



Deze lieve bubble bar heet in Nederland Nicolala. In ieder land heeft dit "naamloze elfje" een eigen naam gekregen. Deze bubble bar vond ik wel een aparte, lekkere geur hebben. Kruidig is het kernwoord.

 

Er stonden in de winkel trouwens ook nog een paar Halloween producten, te weten douchegel Ghost, en Jacko een bruisbal in de vorm van een pompoen.

Er waren natuurlijk nog veel en veel meer lekkere kerstspulletjes te zien, maar dan zou deze post echt helemaal uitpuilen. Ik hoop dat jullie zo een idee hebben gekregen van al dit lekkers, en misschien zelf ook binnenkort eens een kijkje gaan nemen! Mensen met een bad, ik benijd jullie!

En natuurlijk een bedankje voor mijn vriendin, die er met haar Lush-verslaving voor heeft gezorgd dat ik ook met een goodie-bag naar huis ging zonder een cent uit te geven! Kijk, dat zijn nou eens vrienden ;)
Dit zat er in de goodiebag:



Een stuk Noubar zeep. Is ook een van de nieuwste Lush zepen, en wilde ik eigenlijk wel eens proberen. Hij ziet er prachtig uit en ruikt ook nog eens goed. Top! Een Sakura Solid Perfume. Ook dit is een schot in de roos, want ik wilde ook altijd eens een solid perfume proberen. Nu moet ik zeggen dat Sakura op 'de eerste reuk' niet echt mijn geur is, maar wie weet hoe hij op mijn huid zal ruiken. En tot slot, de goudglitterende bling-bling bubble bar slice Sunnyside. Hij ruikt best lekker en ik zou hem graag gebruiken (want bubble bar betekent: bergen schuim) alleen zie ik wel op tegen al die glitters in de badkuip van mijn schoonouders ;)
Dat Monkey-Proof sleutelhangertje is een handig dingetje om onderweg bij je te hebben. Er zit namelijk een rolletje plastic zakjes in. Mocht je dus wat willen weggooien onderweg en er is geen prullenbak in de buurt, dan komt dit goed van pas. Altijd handig toch?

4 comments:

  1. Oeh! Ik ben laatst nog bij lush geweest, maar toen hadden ze deze collectie dus nog niet.. denk dat ik nog maar eens een bezoekje moet gaan maken! ooh dat monkey-proof ding is echt schattig!

    ReplyDelete
  2. Waaauw, dat ziet er echt heerlijk uit!

    ReplyDelete
  3. Oh jee, ik word er hebberig van hoor :D

    Ik heb een maand geleden via ebay een zak gekocht met 24 samples van allerlei lush spulletjes (zeep, jellies, bubblebars, bathbombs, bodylotions en van die poeder). Alles in samplvorm dus, en dat koste me iets van 12 euro geloof ik... Ik vind dat de ideale manier om allerlei dingen te testen, en ik kan meerdere badsessies doen met zo'n sample meestal dus yeey.

    ReplyDelete
  4. Lush ziet er wel altijd lekker uit, maar na wat producten getest te hebben kan ik wel zeggen dat ik geen lush fan ben.

    xxx

    ReplyDelete