Tuesday, September 1, 2009

Sabon.

Sabon is zo'n merk dat er "ineens" was. Ik had er nog nooit van gehoord, tot mijn klasgenoten er een half jaar geleden over begonnen. Eentje moest zelfs toegeven er al honderden euro's te hebben besteed. Helemaal verslaafd leken ze eraan. Terwijl ik en mijn vriendin op dat moment juist helemaal into Lush waren. In de Kalverstraat Amsterdam zitten Lush en Sabon op steenworp afstand van elkaar, maar wat een verschil. Heeft Lush met verf en in speelse letters een gekke leus op het raam, bij Sabon ziet het er degelijk en chique uit. Ik was er nog nooit binnengeweest. Had er ook nooit de behoefte toe eigenlijk. Sabon stond voor duur en luxe. Lush is juist speels en grappig. Lush was mijn nieuwe favoriet!

Goed, Lush heeft nog steeds fijne producten, maar het nieuwe is er een beetje vanaf. Ik heb niet meer de drang om vanalles te gaan kopen. Het stapeltje zeepjes moet eerst maar eens op, en er zijn best een aantal producten die me tegen zijn gevallen. Vanochtend ging ik nietsvermoedend na drie weken vakantie weer eens werken. En wat zag ik tot mijn grote verbazing? We hebben ineens een klein Sabon winkeltje in onze V&D staan (ja, daar werk ik dus)! En dat was een hele slechte zet. Want ik moet er om de zoveel minuten heenlopen om alle geurtjes te ruiken en het prachtige mini-winkeltje te bewonderen. En in mijn pauze snel ik naar beneden om nog eens een scrubje te proberen onder de warme kraan om daarna een fijne buttercream op te smeren. Zeg nu zelf, that beats the hell out of koud water in een stinkend toilet, niet? En we moeten nu eenmaal vaak onze handen wassen met die Mexicaanse Griep. Van de nood een deugd maken, zoals mijn oma dat zou zeggen.

Natuurlijk kon ik met die introductiekorting (en personeelskorting) de verleiding niet weerstaan en heb ik op de eerste dag al iets mee naar huis gebracht. Een prachtige grote pot met scrub!

Ik was erg benieuwd naar de Vanilla Coconut. Dat kwam voornamelijk omdat mijn klasgenoot daar zo mee dweepte. Hij ruikt, toegegeven, ontzettend lekker! Ik heb de rest van de geuren ook geroken, maar nee. Met deze had ik toch het meest. Ik hou erg van zoete geurtjes, en deze is gelukkig niet too much. Normaal gesproken is deze pot met scrub 25 euro. Ik zou het nooit gekocht hebben als het die prijs was denk ik. Lush is al duur naar mijn mening! Misschien dat ik eens moet bijhouden hoe lang ik met de pot doe. Als het nu eens heel zuinig in gebruik is...
Heel misschien, ga ik morgen nog wel meer lekkere spulletjes halen nu de intro-korting nog van kracht is. Zeepjes, buttercream... Iemand nog tips/aanraders?

4 comments:

  1. leuk! Ik hou van vanille en kokosnoot! Ziet die winkel ook ergens anders dan alleen in Amsterdam?

    ReplyDelete
  2. Nee hoor! Er zijn vestigingen in Rotterdam, Utrecht, Amstelveen, Maastricht, Venlo, Arnhem, Den Bosh Tilburg, Den Haag en Breda.
    Nu gaat Sabon ook steeds meer in-stores openen in de V&D, dus er zit vast een winkel in de buurt ;)

    ReplyDelete
  3. ik had een keer iets geprobeerd (maar ik weet niet meer wat, ik denk ook scrub) wat naar bubble gum rook! ahhh zo zalig :o maar idd te duur

    ReplyDelete
  4. oh, deze staat ook op mijn wishlist!

    ReplyDelete