Tuesday, September 15, 2009

Going, going, gone.

De afgelopen weken heb ik me aardig tegoed gedaan aan nieuwe beautyproducten en make-up. Tijd dus om andere dingen op te maken of weg te gooien.


Dove Firming Lotion. Het was echt een hele oude fles. Omdat ik zoveel bodylotion heb raken ze vaak over de datum. Ik wil namelijk eerst alle nieuwe aankopen gebruiken, waardoor oudjes als deze maar blijven staan. Vandaar dat ik besloot de fles in de badkamer te laten staan, en me er na elke douchebeurt mee in te smeren. Hij mag dan wel lichtelijk over de datum zijn, weggooien is toch zonde. En afgelopen week was het dan zover: de fles is op!

De Lush Nutts massagebar. Ik had hem ooit op een Lush-VIP party in een goodie bag gekregen, en was er destijds best blij mee. Hij leek al wel wat oud, en hij rook nogal muf. Desondanks heb ik hem een keertje gebruikt, en er leken soort kristalletjes in te zitten. Ik weet niet goed hoe ik dat moet zeggen, maar het was overduidelijk dat hij niet "vers" meer was. Gisteren trok ik de desbetreffende la open, en de Nutts had een hele grote vetvlek in het hout gemaakt (terwijl ik hem dus in een geel Lush-zakje had laten zitten). Toen ik hem oppakte kon ik hem zo fijnknijpen, het leek net een klomp boter. En die geur! Nooit meer kopen.


Zoals gezegd in de review: deze gaat weg. Er is werkelijk niets positiefs te vinden aan deze Sugar Babe.

Deze week heb ik bij het reorganiseren van mijn make-up kastje twee mascara's eindelijk weggegooid. In eerste instantie wilde ik deze gaan omruilen met de Gosh actie van het Kruidvat, maar helaas greep ik mis. De Oriflame mascara had ik eens impulsief na een "party" gekocht, omdat hij toen fantastisch werkte (dacht ik). Inmiddels is hij helemaal verdroogd en dus mag hij weg. Hetzelfde geldt voor de Etos mascara. Die heb ik gekocht voor "erbij". Toen vond ik wel dat budget merken ook goed konden zijn en ik er niet al te veel geld aan uit wilde geven. Ook deze ligt ongebruikt te verstoffen sinds ik mijn Maybelline "The Colossal" heb gekocht. Allebei een enkeltje vuilnisbak!


Helaas, helaas. Catastrophe Cosmetic heb ik te lang in de koelkast laten staan. Schimmel! Het masker had ik gekocht in Londen, samen met Love Lettuce. Deze in de vriezer gegooid, en hem er weer uit gehaald. Vervolgens heeft hij denk ik twee maanden in de koelkast gestaan, terwijl hij eigenlijk maar een maand houdbaar is. Ik vergat gewoon domweg het masker te gebruiken. Twee weken terug heb ik dus het laatste restje (voorzichtig) opgesmeerd en de rest weggegooid. Zonde!

Volgende product dat in aanmerking komt om op te maken is mijn kleine potje Moringa Body Butter van de Body Shop. Ik weet niet precies wat er verkeerd is gegaan, maar de butter lijkt een beetje ontmengt en heeft nu een hele rare textuur. Snel opmaken dus.

Eigenlijk is dit al een klein beginnetje van een grondige opruimbeurt. Ik zal eens een lijstje gaan maken met dingen die op moeten. Zo heb ik bijvoorbeeld nog heel veel Lush zeepjes liggen... Wie weet komt er binnenkort dus een heuse "Project 10 Pan" aan.

4 comments:

  1. Ik vind dit soort posts altijd leuk om te lezen. Krijg nu ook weer gelijk de kriebels om m'n spulletjes uit te zoeken en op te maken :)

    ReplyDelete
  2. Dat bodylotion probleem had ik ook. Tot ik mezelf een budget oplegde en nu gaat dat veel beter :)

    ReplyDelete
  3. Ik ben altijd streng voor mezelf, eerst een bodylotion opmaken en dan pas een nieuwe openen.

    xxx

    ReplyDelete
  4. Hahaha..Bij mij gaat het met ups en downs. De ene keer koop ik heeeel veel achter elkaar, daarna tijden niets. En ben ik doormiddel van allerlei lijstjes mijn spullen op aan het maken. Tegenwoordig hou ik mezelf wat beter onder controle en maak ik eerst dingen op voordat ik weer wat nieuws aanbreek/koop. Succes met opmaken!

    ReplyDelete