Sunday, September 13, 2009

FashionMag & Movie.

Sinds een half jaar ben ik abonnee op ELLE. Ik ben erg fan van tijdschriften. En dan vooral de glossy exemplaren, met prachtige fotoreportages, grappige columns en leuke interviews. Toen ik deze week de nieuwe ELLE op de mat hoorde vallen, was ik bang dat hij een gat in de vloer had gemaakt. Een ware mode "bijbel" is deze uitgave. Wat blijkt: ELLE is 20 jaar in Nederland, dus vandaar deze speciale verjaardags-editie met allerlei kortingen en winacties.

(Beeld: Elle.nl)
Wat meteen opviel: de prachtige cover met gouden letters en altijd wonderschone Doutzen Kroes. En het leuke is: er zijn zes verschillende versies uitgebracht. Bij het blad zat een envelopje. Zou ik de gouden pump gewonnen hebben? Nee helaas, het was een zwarte. Maar ik heb wel een bon gewonnen voor Eyewish van 25 euro! (Nu draag ik geen bril, maar ik las op de site dat al de designer zonnebrillen 50% zijn afgeprijsd... Misschien toch eens kijken.)
Ook zitten er kortingsbonnen in voor 20% korting bij H&M, Invito en Mango, en een heel stratenplan met de leukste winkels van Amsterdam. En laat je de jubileumeditie zien bij de winkels, krijg je een leuke korting of een cadeau. Nooit weg, zou ik zeggen.

Nog meer leuks: een vrijkaartje voor de tentoonstelling The Art Of Fashion in museum Boijmans van Beuningen. Ik ga zeker een kijkje nemen, ik heb ook al erg genoten van de tentoonstelling House Of Viktor & Rolf in het Centraal Museum.
Daarnaast is het blad natuurlijk ook een mooie terugblik op die twintig jaar, en een echt collectors item.

Verder komt er nog een docu in de bios die ik graag zou willen zien: The September Issue. Over Anna Wintour en de aanloop naar het septembernummer van de Vogue. Ben erg benieuwd hoe ze de meest invloedrijke vrouw uit de mode en bladenwereld hebben gevolgd, en wat er allemaal komt kijken bij het maken van een tijdschrift als Vogue.


Deze film/docu is vanaf 17 september te zien in de Nederlandse bioscoop.

No comments:

Post a Comment