Tuesday, September 22, 2009

Duo Review: Eyeko 3 in 1 Cream.



The Facts:
De Eyeko 3-1 cream is lichtroze van kleur met een soort goudkleurige gloed. Volgens Eyeko zelf een highlight crème, een verzorgende crème en een oogcrème. Op hun website kost hij 6 pond en ze hebben altijd gratis wereldwijde verzending.

NeonRocks

The looks:
Een klein roze potje met schroefdeksel. Op de zijkant staat het Eyeko logo gedrukt in zilveren letters. De creme zelf heeft een fijne, romige structuur en is goudkleurig met een lichtroze gloed ;)


The smell: Ik ruik eigenlijk helemaal niets. In de verte misschien een chemisch luchtje, maar het is in ieder geval geen sterke, overheersende geur.
The good: De textuur. Verder zien het potje en de inhoud er natuurlijk erg schattig uit.
The bad: Er zit teveel shimmer in. De gouden gloed is net ietsje te voor mij. Het glimt ineens wel erg, en dan gebruik ik nog niet eens veel. Sowieso ben ik daar nogal voorzichtig mee, maar dit geeft wel een erg heftig effect. Het zou naast een highlighter ook een moisturizer en een eye cream zijn, maar ik geloof echt niet dat dat werkt. De creme droogt snel op en ik heb niet het idee dat het mijn huid voedt. Het maakt het eerder droog dan zacht. Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Onder mijn make-up of poeder zal het ongetwijfeld gaan, op zichzelf vind ik het niet mooi.
The verdict: Het zal moeilijk gaan worden deze creme op te krijgen, aangezien je met een heel klein beetje al een heel groot effect hebt. Daarbij gebruik ik het waarschijnlijk alleen als highlighter op mijn jukbeenderen, of soms een klein beetje onder mijn ogen. Maar ik zie het ook gebeuren dat dit roze potje ergens in een la verdwijnt om er pas weer uit te komen met de grote schoonmaak.

Heavenlycinnamon

Ik heb de Eyeko cream al een tijdje in huis, volgens mij langer dan een half jaar. En ik heb hem tot dus ver nauwelijks gebruikt. Hij ruikt een beetje zurig in combinatie met een goedkope make-uplucht. Het effect dat je krijgt als je 'm opsmeert is wel mooi. In mijn geval een natuurlijke goudroze gloed. Alleen de textuur van de crème lijkt heel zacht en goed smeerbaar, maar hij droogt behoorlijk snel op je huid. Ik zeg droogt, want de crème blijft op je huid liggen. Ook al probeer je 'm goed in te blenden. Hij blijft er toch een beetje op liggen. Hij droogt dus zoals gezegd behoorlijk snel en als je een dotje crème op je huid aanbrengt en niet direct uitsmeert dan ontstaat er een soort kring op je huid. Op die plek zit dan meer crème en is de kleur en gloed intenser. Klinkt dit een beetje begrijpelijk? De kleur/ gloed blijft niet erg lang zitten en na een aantal uur , kan ook na een uurtje zijn... Zal ik nog even testen :)

Tot zo ver de highlight functie. Hij zou dus ook als verzorgende creme moeten werken. Daar ben ik het niet mee eens. Ik wilde er eigenlijk een krachtterm uitgooien maar ik houd me in. ;) Als je deze creme opsmeert krijg je eerder een soort droog en trekkerig gevoel dan dat je een lekker verzorgd en zacht huidje overhoudt. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de oogcrème functie. Een strak, trekkend gevoel en geen zichbaar resultaat behalve dan een highlight onder je ogen.

Mijn conclusie: Deze Eyeko 3-1 cream is in mijn ogen niet meer dan een veredelde highlight. Voor een goedkope crème highlight kan je beter bij de Hema of zoiets kijken. Meer waar voor je geld. Mezelf kennende zal ik ook deze nog wel opmaken... Heeeeel langzaam. Oh ja wel een voordeel, het is zuinig in gebruik. ;)

4 comments:

  1. haha die hebben jullie mooi onderuit gehaald! :P blij dat ik er nooit besteld heb, vond het altijd al een beetje zever, sommige beautyblogsters noemen alles kindermake-up als het geen mac is, maar deze rommel vinden ze dan goed? ook alleen maar voor de winstgevende ambassador code zeker? :')
    ik wist niet dat het zo klein was! maar voor jullie is dat meer een pluspunt geloof ik haha :P

    ReplyDelete
  2. Ik houd ook niet zo van eyeko, ben blij dat ik er niet zoveel van gekocht heb!

    ReplyDelete
  3. haha, omg, dit is een geweldig artikel :D Heel fijn dat jullie niet meehypen terwijl er niks te hypen valt :D

    ReplyDelete
  4. Die wilde ik ook altijd eens bestellen, maar iets hield me tegen. Misschien kun je hem mengen met wat dagcreme of bodylotion (krijg je hem ook sneller leeg) ;)

    xxx

    ReplyDelete