Sunday, August 16, 2009

Review: Essence Express Dry Spray.



Weer zo'n handig product van Essence. Ik haat het om minutenlang met mijn nagels te wapperen om mijn lak te laten drogen. En net als je denkt dat het droog is en je weer verder kunt met wat je ook aan het doen was...Ja hoor, dan kun je weer opnieuw beginnen. Zo frustrerend! Essence heeft er iets op gevonden. Lakken, sprayen, tien seconden wachten en droog! Briljant!

The price: Ergens tussen de 2 en 3 euro.
The looks:
Het is een doorzichtig, ietwat goedkoop ogend pompflesje met paarse vloeistof. Het etiket is niet zo goed te lezen.
The smell: Het spul stinkt een beetje. Gelukkig is het niet al te overheersend, maar lekker is zeker anders.
The good: Het werkt! Na het sprayen (zo'n 30 cm van je handen vandaan) is je nagellak echt droog. Superhandig, want zo hoef je niet na elke laag te wachten. Ik durf alleen niet te zeggen of het ook echt goed droog is. Als in: je kunt meteen weer allerlei dingen doen zonder dat je afdrukken hebt, of de nagellak weer ophoopt. Je kunt er in ieder geval met je vinger overheen wrijven zonder dat je vingerafdruk in de lak blijft staan, en dat vind ik al heel wat. Na mijn handen te hebben gelakt (twee laagjes, dus vier keer sprayen) is er maar een klein beetje uit het flesje. Het is nog zuinig ook, daar hou ik van.
The bad: Goed, de spray ruikt niet zo lekker. Maar nagellak stinkt ook, en remover zeker. Dus eigenlijk mag ik daar niet zo over klagen. Het is lastig dat het een spray is. Ik heb er zelf voor de eerste keer een krant onder gelegd, die meteen onleesbaar werd. Ook spray je natuurlijk je handen onder. En het gekke is, dat droogt niet op. Je handen blijven onder een vettig laagje zitten. Handen wassen dus.
The verdict: Positief. Ik was een beetje sceptisch omdat de nailpolish pen geen succes was. Maar het werkt echt! En het handen wassen weegt niet op tegen de tijdwinst die je met de spray behaalt. Helemaal lovend ben ik nog niet, eerst maar eens vaker uitproberen.

1 comment:

  1. ik heb die spray van essence ook.
    en ik ben er ook echt heel erg tevreden mee.
    ik gebruik het altijd!
    dat vettige is inderdaad wel een beetje een nadeel.
    maar dat maakt opzich ook niet zo heel veel uit.
    ik vind hem zelf alleen niet echt superzuinig.
    Liefs,
    Elisa.

    ReplyDelete