Tuesday, June 23, 2009

Review: Lush Sandstone Soap.


Vandaag heb ik mijn stukje Sandstone zeep voor het eerst gebruikt. Ik kreeg het als een proefje in de Lush winkel op Regent Street, Londen. Ik was erg benieuwd hoe dit zeepje zou zijn onder de douche. De omschrijving op de Lush-site leek in ieder geval veelbelovend...

The exfoliating citrussy sand one.

On the glorious beaches of Rio de Janeiro, stunning Brazilian babes (and their mothers) mix up sun tan oil with the fine sand and scrub their backsides until they are as smooth as spun silk. Here's our version. Sandstone soap has a layer of sand and the detoxifying, citrus scent of a caipirinha cocktail. Be like a Brazilian; put on a small frock and go dancing.
(Source: Lush.co.uk)

The price:
€ 4,20 (voor 100 gram zeep)
The looks: De zeep is helder, dat wil zeggen dat je er bijna doorheen zou kunnen kijken. Hij is geel van kleur (citrus/citroen) en er zit een hele schep zand door de zeep heen.
The smell: De geur is niet "je van het". Het ruikt inderdaad naar citrus. Gelukkig niet te sterk, anders werd het teveel een afwasgeurtje, maar het is ook helemaal niet bijzonder.
The good: Het zand doet zijn werk goed! Best een heftige scrub. Niet zo geschikt voor een gevoelige huid denk ik.

The bad: Het werkt, maar na het douchen ligt je douche vol zand. En laat ik schoonmaken nu eens haten. Daarbij is de scrub soms een tikje "too much". Kijk uit voor krasjes.
The verdict: Deze zeep zal ik zelf niet meer kopen. Dan op een zonnige middag zelf maar een keertje scrubben met zand op het strand. Voor onder de douche gebruik ik liever een andere, zoetere scrub.

No comments:

Post a Comment